Holmenkollstafetten

Holmenkollstafetten er en fin aktivitet for å inspirere flere til å trene regelmessig, og til å gjøre noen helsefremmende endringer i livsstilen. Derfor har vi sammen med Backe og Gjensidige opprettet egne klasser for bygg- og finansbransjen.

Påmelding Holmenkollstafetten 4. mai 2024

Meld på laget ditt og løp for Kreftforeningen i en av våre klasser. Vinnerlaget i puljene Byggebransjen og Finansbransjen får en pokal som synliggjør bransjenes sprekeste bedrift!

A1/A2-B Byggebransjen for Kreftforeningen

A1/A2-C Finansbransjen for Kreftforeningen

*Støtten til Kreftforeningen på 3 000 kroner per lag kommer i tillegg til startkontingent.

Praktisk informasjon

Når dere henter ut startnumrene vil det ligge vedlagt «jeg løper for Kreftforeningen» klistremerker som kan festes på egne trøyer. Klistremerkene er et fint symbol på deres støtte til saken. Lagleder har ansvar for å dele de ut til alle løperne. For mer informasjon om Holmenkollstafetten, les mer på holmenkollstafetten.no.

Bli klare til stafett

Alle former for fysisk aktivitet kan bidra til å minske risikoen for kreft. Engasjer de ansatte i bedriften til å investere i egen helse, sammen.

• Begynn rolig og øk gradvis.
  • Veksle mellom å gå og løpe.
  • Sett deg realistiske mål.
  • Bruk gode sko.

• Start de første ukene med rolige intervaller. Gå i 5 minutter, løp i 2 minutter, gå i 2 minutter, løp i 2 minutter og avslutt med å gå i 2-3 minutter.
  • Øk deretter gradvis antall minutter du løper og reduser minuttene du går.
  • Når du har gjort dette et par uker, kan du øke lengden på intervallene. Men ikke øk for mye, det er bedre å bygge seg sakte opp.
  • Avslutt gjerne økten med å gå rolig i noen minutter for å kjøle deg ned.
  • Etter noen uker vil du så være klar for stafett!

Vinnerlagene

Gratulerer til vinnerlagene og deres innsats. Ikke bare satte dere rekorder, men samlet også inn penger til livsviktig forskning. Tusen takk for det!

Samarbeidspartnere

Bygg- og finansbransjen har egne puljer i Holmenkollstafetten. Målet med samarbeidet er forebygge kreft gjennom fysisk aktivitet. Det viktigste er ikke å vinne, men å delta. Sammen med Backe og Gjensidige oppfordrer vi bygg, anlegg, eiendom, bank og finans til å melde på sine lag og løpe for en viktig sak.

Backe AS

Siden 2013 har vi hatt et samarbeid med Backe (backe.no) og opprettet puljen Byggebransjen for Kreftforeningen

– Byggebransjen er overrepresentert i kreftstatistikken. Hvis Holmenkollstafetten kan føre til at flere kommer seg opp av sofaen, er det et godt steg på veien for å få folk til å trene litt mer, sier konsernsjef Eirik Gjelsvik i Backe AS.

Gjensidige AS

Samarbeidet med Gjensidige (gjensidige.no) ble opprettet i 2019 hvor vi etablerte en ny pulje Finansbransjen for Kreftforeningen.

Logoen til Tjalve

Tjalve IL

Er en av landets eldste friidrettsklubber og arrangør av Holmenkollstafetten i Oslo. Stafetten holdes årlig i mai med mange tusen besøkende.

– Vi håper at deltakelse kan inspirere mange til å trene regelmessig, og til å gjøre noen helsefremmende endringer i livsstilen. Samtidig som det er en fin arena der veldig mange møtes til en inkluderende og fin aktivitet.

Ta kontakt

For spørsmål, ta kontakt på e-post.