Det finnes mange måter for bedrifter å samarbeide med Kreftforeningen på – her finner du muligheter og inspirasjon.
Bli partner
Bedrifter engasjerer seg i kreftsaken på mange måter. Et partnerskap med Kreftforeningen kan gi langsiktige fordeler for din bedrift.

Støtt våre aksjoner
Næringslivet bidrar med flere millioner kroner til livsviktig forskning gjennom våre aksjoner. Vil du bli støttespiller eller samarbeidspartner, eller støtte aksjonene på en annen måte?
3 gode grunner til å samarbeide med oss
Kreftforeningen har en sterk merkevare, og verdien av å knytte seg til Kreftforeningen som en partner er stor. I 2020 endte Kreftforeningen for femte år på rad på topp i Ipsos’ omdømmekåring blant norske organisasjoner.
Å knytte seg til Kreftforeningens merkevare kan på en effektiv måte bidra til å:
- øke salget
- tiltrekke nye kunder
- bygge en unik merkevare
- øke kundelojaliteten
- skape god blest
- skape positive merkevareassosiasjoner
- Engasjere kunder og egne ansatte til å bidra i en samfunnsnyttig sak. Kreftforeningen gjennomfører årlig en rekke aksjoner og kampanjer hvor næringslivet kan ta ut sitt engasjement og synliggjøre dette for omverden
- I et samarbeide med oss får du mulighet til å synliggjøre deres engasjementet ved å bruke Kreftforeningens logo i henhold til våre retningslinjer.
Kreftforeningen er sertifisert som et «Great Place To Work». Sertifiseringen er basert på en grundig undersøkelse blant medarbeiderne, og vurderingen baseres på en global standard på hva som kjennetegner gode arbeidsplasser.
Kreftforeningen jobber også aktivt for et inkluderende arbeidsliv og har blant annet utviklet en webinar-serie med tema kreft og arbeidsliv som vi gjerne deler med din bedrift og dine ansatte.
Bli en del av vår folkebevegelse og felleskap. Vi inviterer din bedrift til å bli en del av dette fellesskapet i form av medlemskap og frivillig arbeid for de ansatte.
Ett av tre krefttilfeller kan forebygges. Forebygging i form av fysisk aktivitet for de ansatte kan gjøres i samarbeid med Kreftforeningen. Vi har flere arrangementer som blant annet Holmenkollstafetten og Rosa sløyfe-løpet.
Ansatte i Ticketmaster Norge samlet inn penger til Krafttak mot kreft og Stjerneaksjonen ved å spre budskapet og sette fokus på aksjonene i Ticketmaster sine kanaler.
Dette er en viktig sak for hele Ticketmaster-konsernet, og kreftforskning støttes på ulike måter i over 20 land. De fleste av oss har dessverre et nært forhold til kreft så det å jobbe i en bedrift som har dette som en hjertesak er utrolig givende og motiverende for oss ansatte.
Marisanna Danielsson, markedsdirektør i Ticketmaster Norge
Ta kontakt
Har dere spørsmål eller ønske om å samarbeide med oss?


