Tema-/ dialogkafé for kreftrammede og pårørende | Kristiansund og omegn

Tema-/dialogkafé er et møtested for kreftpasienter og pårørende.

Person uten hår i samtale med en annen
Dialogkafeen er for alle som er berørte av kreft i Kristiansund og Averøy. Foto: Ole Martin Wold

Temakafeen er en arena for deling av erfaringer og metoder for mestring av sykdommen. Vi har fokus på livskvalitet og humor. Helsepersonell er tilgjengelig for å svare på spørsmål, gi veiledning og komme med råd.

I møte med andre får man også tips og råd til å hjelpe seg selv ved å finne gode måter å leve på i hverdagene under og etter kreftsykdom.

Vi har ulike tema og enkel bevertning. Følg med under «Det skjer» i Tidens krav.

Tilbudet drives i samarbeid med frivillige som skaper et trivelig miljø og sørger for enkel servering. Temakafeen er etablert i samarbeid mellom Kristiansund kommune, sykehuset, Kreftforeningen, Utviklingssenter for sykehjem og hjemmetjenester i Møre og Romsdal (USHT) og pasientforeninger.

Program våren 2024

• Mandag 8.januar, kl. 13.00-15.00. Tema: Informasjon om tilbud fra Friskliv og mestring. Foreleser: Marie Jakobsen fra Friskliv og mestring.
  • Mandag 5.februar, kl. 13.00-15.00. Tema: Næringsdrikker. Foreleser: Kathrine Nerland fra Boots apotek.
  • Mandag 4.mars, kl. 13.00-15.00. Tema: Musikalsk innslag.
  • Mandag 6.mai, kl. 13.00-15.00. Tema: kommer
  • Mandag 3.juni, kl.12.00-15.00. Tema: sommeravslutning.

Sted

Første etasje, Barmannhaugen, hovedinngangen, lokalene til kafeen. Kaptein Bødtkers gate 10, 6508 Kristiansund.

Har du spørsmål eller lurer på noe ta kontakt med:

Kristina Mork

kreftkoordinator i Kristiansund