Temakafé for kreftpasienter og pårørende i Levanger og Verdal

Temakafeen er til for kreftrammede, pårørende og etterlatte. Vi tar opp kreftrelaterte temaer og byr på ulike kulturelle innslag.

Kom innom for en kopp kaffe og en matbit – og hyggelig samtale med andre som har erfaringer med kreft. Tilbudet er gratis, og det er ingen påmelding.

Temakafeen drives av Kreftforeningens frivillige, og du er varmt velkommen.

Program våren 2024

• 14. februar kl. 18-20
    Denne gang får vi besøk av Svein Haseth som er Seksjonsleder/psykologspesialist ved Angst og OCD teamet, Nidaros DPS, St. Olavs Hospital. Haseth har ledet og deltatt i flere studier knyttet til evaluering av behandling av pasienter med OCD og andre angstlidelser, nasjonalt og internasjonalt. Han er spesielt interessert i utvikling av behandlingstilbud til pasienter med angstlidelser/håndtering av bekymring.

Tema: En angstbehandlers perspektiv på frykt og bekymring som en naturlig del av hverdagen. Det å få kreftsykdom betyr ikke lenger nødvendigvis tidlig død. Uvissheten om tilbakefall eller frykt for fremtiden bidrar ofte til stress, uro, frykt, nedsatt stemningsleie og bekymringer både hos kreftoverlever og deres pårørende.

På temakafeen ønsker Svein å formidle en angstbehandlers perspektiv på frykt og bekymring som en naturlig del av hverdagen og hva som skjer når angst og bekymring blir en ekstra belastning. I tillegg vil fokus bli rettet mot hva som kan gjøres for å få det bedre psykisk.
  • 10. april kl. 18-20
    Tema: Rettigheter hos NAV
    Stine Camilla Johnsen er utdannet jurist og jobber til daglig i NAV. Stine er også engasjert som frivillig jurist i Kreftforeningens tilbud om rettshjelp.
  • 8. mai kl. 18-20
  • 11. september kl. 18-20
  • 13. november kl. 18-20

10. apr. 18.00–20.00