Treffpunkt – møteplass for barn og unge i Kongsberg

Treffpunkt er for barn og unge mellom 6 og 16 år som har alvorlig sykdom i familien, eller som har opplevd at noen som står dem nær er død.

To unge jenter smiler.
Treffpunkt på Stjørdal 16.10.19 Foto: Ole Martin Wold

På Treffpunkt møtes barn som er i liknende situasjoner – som kan skjønne følelser som skyld, angst og uro, sinne og irritasjon, som selv kanskje har hodepine eller vondt i magen. Her treffer de trygge voksne som har tid til å lytte, leke og dele.

Samtale er sentralt på alle Treffpunkt, men praten skjer på barnas premisser. På alle Treffpunkt er det lek, spill, aktiviteter og et måltid.

Treffpunkt finner sted hver 3. uke, og varer i 2 timer, treffpunkt blir ledet av voksne med erfaring fra arbeid med barn og unge. De har taushetsplikt og har levert politiattest.

Det er gratis å delta på Treffpunkt, det er bare å melde seg på. Se kontaktinformasjon under.

Tid

Treffpunkt arrangeres mandager kl. 18.00 – 20.00 på følgende datoer høst 2023 / vår 2024:

• 4. september
  • 9. oktober