Treffpunkt – møteplass for barn og unge på Lillehammer

Treffpunkt er for barn og unge mellom 6 og 16 år som har alvorlig sykdom i familien, eller som har opplevd at noen som står dem nær er død.

Foto: Ole Martin Wold

På Treffpunkt møtes barn som er i liknende situasjoner – som kan skjønne følelser som skyld, angst og uro, sinne og irritasjon, som selv kanskje har hodepine eller vondt i magen. Her treffer de trygge voksne som har tid til å lytte, leke og dele.

Samtale er sentralt på alle Treffpunkt, men praten skjer på barnas premisser. På alle Treffpunkt er det lek, spill og aktiviteter.

Treffpunkt finner sted én til to kvelder i måneden og varer normalt i to timer. Treffpunkt blir ledet av voksne med erfaring fra arbeid med barn og unge. De har taushetsplikt og har levert politiattest.

Det er gratis å delta på Treffpunkt, men man må melde seg på.

Tid

Vi møtes normalt annenhver tirsdag fra 17.30 til 19.30. Vi tar forbehold om endringer i tid eller avlysninger på kort varsel dersom nasjonale eller lokale smittevernsråd endrer seg.

Følg Treffpunkt Lillehammer på Facebook for oppdateringer

Planlagte datoer høsten 2021

26.10: Vi skjærer ut gresskar. Samtale rundt Halloween og allehelgensdag. Vi steker ostesmørbrød på bålet

9.11 Refleksløp – ta med lommelykt! Samtaletema er vennskap – Hva er en venn? Vi dekker koselig kveldsbord med kakao og brødmat

23.11: Spillkveld. Samtalen går rundt tema Hverdag og vi koser oss med hjemmelaget pizza

7.12: Juleverksted – ta på nisselue! Vi reiser samlet til Trude på småbruket på Brøttum. Her lager vi julepynt. Vi spiser julegrøt og samtalen handler om julehøytiden – hvordan blir den? Hvem får mandel i grøten og kanskje kommer nissen? Kvelden av sluttes rundt bålpanna sammen med foresatte/foreldre med varm saft og julesanger.

Vi følger Folkehelseinstituttets smittevernregler. Ved symptomer på koronasmitte eller andre luftveisinfeksjoner hos barnet eller andre i husstanden, må man være hjemme. Man kan heller ikke delta på Treffpunkt dersom barnet eller noen husstanden sitter i karantene.

SFO- lokalene, Søre Ål skole, Hamarvegen 131, Lillehammer

Kontakt og påmelding