Treffpunkt – møteplass for barn og unge i Valdres

Treffpunkt er for barn og unge mellom 6 og 16 år som har alvorlig sykdom i familien, eller som har opplevd at noen som står dem nær er død.

På Treffpunkt møtes barn som er i liknende situasjoner – som kan skjønne følelser som skyld, angst og uro, sinne og irritasjon, som selv kanskje har hodepine eller vondt i magen. Her treffer de trygge voksne som har tid til å lytte, leke og dele.

Samtale er sentralt på alle Treffpunkt, men praten skjer på barnas premisser. På alle Treffpunkt er det lek, spill, aktiviteter og et måltid.

Treffpunkt finner sted hver 3. uke, og varer i 2 timer, treffpunkt blir ledet av voksne med erfaring fra arbeid med barn og unge. De har taushetsplikt og har levert politiattest.

Det er gratis å delta på Treffpunkt, det er bare å melde seg på. Se kontaktinformasjon under.

Følg på Facebook

Følg Treffpunkt Valdres på Facebook for oppdatert informasjon

Datoer vår 2024

Lørdag 20. januar
Lørdag 03. februar
Lørdag 17. februar
Lørdag 16. mars
Lørdag 13. april
Lørdag 27. april
Lørdag 11. mai
Lørdag 25. mai

Vi møtes normalt annenhver lørdag fra 14.00 til 16.00.

Nord Aurdal Frivilligsentral, Vikatunet, Fagernes

Ofte møtes vi andre steder ved ulike aktiviteter.

Kontakt og påmelding

Treffpunkt Valdres

Bli frivillig!

Er du god til å lytte, leke og dele, og kjenner at du vil hjelpe barn og unge som står i en utfordrende hverdag?

Vi trenger flere frivillige til å:

• Planlegge og arrangere Treffpunktene sammen med andre frivillige
  • Snakke, leke og være tilstede for barna

Som frivillig skal du skape trygghet for barna, og ha tid til å lytte, leke og dele. Du vil bli en del av et team med andre frivillige, og du skal være med på både på planleggingen og gjennomføringen av Treffpunkt.

Du får nødvendig opplæring gjennom Kreftforeningens basis- og aktivitetskurs, som er obligatorisk for alle frivillige i Kreftforeningen.