Colosseum Tannlege

Samarbeidet mellom Colosseum Tannlege og Kreftforeningen skal øke kunnskapen om sammenhenger mellom ulike kreftbehandlinger og tannhelse, og bidra med informasjon til utsatte om hvordan dårlig tannhelse i forbindelse med kreftbehandling kan forebygges.

Colosseum tannlege ble opprettet i 1986 og er i dag Norges ledende leverandør av tannhelsetjenester med nesten 70 klinikker og mer enn 1100 medarbeidere rundt om i landet. Selskapet tilbyr de beste og mest moderne metodene innenfor alt fra forebyggende tannhelse, tannbehandling, reparasjoner og estetisk tannpleie.

Vi i Kreftforeningen er glade for å ha inngått samarbeid med Colosseum tannlege. Dette er en spennende form for strategisk samarbeid, der vi sammen skal øke kunnskapen om sammenhenger mellom kreftbehandling og tannhelse, og også kunne jobbe målrettet med ulike forebyggende tiltak. Samarbeidet passer også veldig godt med Kreftforeningens strategi, der vi skal jobbe sammen mot de tre målene; færre skal få kreft, flere skal overleve kreft og personer som er rammet av kreft skal få bedre livskvalitet.

Ingrid Stenstadvold Ross, Generalsekretær i Kreftforeningen

Gjennom samarbeidet med vil vi kunne nå ut til mange mennesker med informasjon som ikke alltid er lett tilgjengelig, og sammen kan vi sikre at eksempler på “best practice” deles med flere. Sammen skal vi utarbeide og samle kunnskap og informasjon for å hjelpe kreftpasienter med det vi i dag vet er viktig i forbindelse med tannhelse, deriblant tidlig oppdagelse av kreft og forebygging av senskader i forbindelse med kreftbehandling.

Tenner er gjerne ikke det første man tenker på når man får en kreftdiagnose og altfor mange er ikke klare over at kreftbehandlingen kan ha stor innvirkning på tannhelsen. Vårt mål sammen er å gjøre både informasjon, behandling, og tiden etter, bedre for den kreftrammede.

Vi har valgt å samarbeide med Kreftforeningen fordi sammen kan vi gjøre en forskjell. Colosseum Tannlege har fageksperter som kan bidra til bedre tannhelse og viktig forebygging for pasienter både før, under og etter en kreftbehandling. Sammen med Kreftforeningen kan vi øke kunnskapen og spre informasjon. Samarbeidet med Kreftforeningen er helt i tråd med våre bærekrafts pilarer Healthy Smiles og Healthy People, og vi er stolte over å kunne dele vår kunnskap og bidra til å hjelpe mange mennesker.

Mia Grundstrøm, CEO Colosseum Tannlege

Var dette nyttig?