Lindex

Hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen gjennom 20 år.

Lindex sitt engasjement

Lindex har siden 2003 engasjert seg i Rosa sløyfe, og sammen med sine kunder har de gjennom disse 20 årene samlet inn cirka 45 millioner kroner til den livsviktige brystkreftforskningen.  

I oktober donerer Lindex 10 prosent av BH-salget i alle sine markeder til kreftforskning. Ved å støtte Rosa sløyfe-aksjonen viser de sitt engasjement i kampen mot brystkreft, og i sin egen kampanje portretterer de kvinner som har gjennomgått eller er under brystkreftbehandling.

«Med årets kampanje ønsker vi å fremheve de personlige historiene bak de berørte og vise deres styrke, smerte og håp. For oss er dette mer enn bare en kampanje – kvinnen betyr alt for oss, og vi jobber hele året for å spre bevissthet om viktigheten av regelmessige brystundersøkelser for tidlig oppdagelse«, sier Linda Olsson, Director of Global Marketing.

Hva betyr samarbeidet for dere?

Selskapet vårt er fullt av kvinner og omgitt av kvinner, og vi har et ansvar overfor hver eneste en av dem. I Lindex tror vi at vi er sterkere sammen, og når vi samarbeider, kan vi utgjøre en forskjell. Et av våre høyere formål er å styrke og inspirere kvinner overalt, og utgjøre en forskjell for fremtidige generasjoner ved å styrke kvinner, respektere planeten og sikre menneskerettighetene.
 
– Vi er utrolig stolte over å ha støttet brystkreftforskning i to tiår, og vårt engasjement går hånd i hånd med vårt høyere formål – å styrke og inspirere kvinner. Den Rosa sløyfen er et utrolig viktig initiativ som engasjerer og forener kunder og ansatte, og vi ønsker å gjøre alt vi kan for å bidra til den livsviktige brystkreftforskningen, sier Sanna Lindgren, Director of Culture & Communications i Lindex

Lindex-logo i rødt, med ordet "LINDEX" med store bokstaver med en stilisert bakover "E.

Lindex (lindex.com) er en av Europas ledende motekjeder, med rundt 440 butikker i 18 land og salg online over hele verden gjennom tredjepartspartnerskap. De tilbyr inspirerende og prisgunstig mote, og sortimentet inkluderer flere ulike konsepter innen damemote, barnemote, undertøy og kosmetikk. Lindex vokser, både i egne kanaler, franchise og sammen med globale moteplattformer. De er et heleid datterselskap av STOCKMANN plc. 

Var dette nyttig?