Mester Grønn

Hovedpartner til Rosa sløyfe-aksjonen gjennom 15 år.

En bukett blomster og en flaske vin på et bord.

Mester Grønn sitt engasjement

Mester Grønn har støttet Rosa sløyfe-aksjonen siden 2009 og har vært en hovedpartner fra 2011.

I oktober hvert år farges Mester Grønn sine butikker rosa og fylles med Rosa sløyfe-buketter, -roser og tilbehør, der en del av salgsbeløpet går til Rosa sløyfe-aksjonen. Mester Grønn er sponsor for langrennslandslagene Kvinner Elite og Para Elite, og Rosa sløyfe-aksjonen er en sak utøverne gjerne ønsker å støtte. Sammen med våre engasjerte ansatte er de med på å skape økt oppmerksomhet om aksjonen.

Fra 2022 har de også vært en partner for Kreftforeningens juleaksjon. Fra november og frem mot jul kan du støtte juleaksjonen ved å kjøpe Kreftforeningen sine stjerner som selges i alle Mester Grønn sine butikker. Sammen med blomster skaper stjernene julestemning og sprer glede.

To menn holder et skilt der det står sammen mot bystrekt.
Sverre Jentoft Bratli og Max Reynolds er noen av mange ansatte som bidrar til våre fantastiske resultateter.

Hva betyr samarbeidet for dere?

De fleste av oss vil bli berørt av kreft i løpet av livet, enten ved egen sykdom eller som venn, kollega eller pårørende. Derfor er kreftsaken noe som skaper stort engasjement i Mester Grønn, både blant ansatte og kunder.

Samarbeidet med Kreftforeningen er viktig for oss fordi vi har et sterkt ønske om å bidra til den viktige kreftforskningen, og til at flere overlever og får et godt liv. Forskning er løsningen på kreftgåten, og da er det å kunne overføre et årlig bidrag ekstra verdifullt, fordi vi vet det skaper kontinuitet og resultater.

– Siden oppstarten har Mester Grønn og våre kunder bidratt med over 34 millioner til forskning. Vi vet at dette har bidratt til at dagens behandling er helt forskjellig og mye mer pasienttilpasset enn når vi startet samarbeidet. Det har reddet liv og gitt håp, noe vi virkelig er stolte av, sier Blomsterhandler Erling Ølstad.

Logo til Mester Grønn

Mester Grønn er Norges største heleide blomsterkjede med over 140 blomsterbutikker fra Alta i nord til Kristiansand i sør. Mester Grønn ble etablert i Skien på Herkules Stormarked i 1983. Siden den gang har de vokst til å bli Norges ledende blomsterkjede, og har som mål å skape glede i alle hjem med friske blomster av høy kvalitet til en lav pris.