Vitusapotek

Vitusapotek har vært en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen siden 2005 og er nå også blitt Kreftforeningen’s nyeste strategiske partner, med et mål om å samarbeide på flere områder.

Om Vitusapotek

Vitusapotek er en landsdekkende apotekkjede med over 300 apotek og flere enn 3000 medarbeidere som liker å bruke sin faglig kunnskap. Å yte den nødvendige hjelpen, enten det er å bidra til å lege sykdom, forebygge helseproblemer eller øke det personlige velværet, byr på varierte og spennende utfordringer både faglig og menneskelig.
Vår oppgave er å dele av vår kunnskap og bevise at vårt kundeløfte – vi vet – ikke bare er fine ord, men et reelt løfte til deg som er kunde.

Vitusapotek sitt engasjement

Fra og med 2024 blir Vitusapotek også Kreftforeningen’s nyeste strategiske partner, med et mål om å samarbeide på flere områder gjennom hele året.

Som kunde (og pasient) skal man forvente god apotekpraksis, og da er samarbeid rundt blant annet rådgivning og apotek viktig. Det å kunne nå ut med innsamlingsbudskapene våre og med god informasjon gjennom apotekene er viktig for Kreftforeningen. Det skjer mange menneskemøter på en arena der Kreftforeningen ikke er selv. Det som også er bra i et slikt samarbeid er at det både engasjerer og er et verdifult tilskudd for det enkelte apoteket.

Vitusapotek x Rosa sløyfe-aksjonen

Vitusapotek har siden 2005 vært en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen, og har gjennom årene bidratt med over 32,5 millioner kroner til brystkreftsaken.

Apotekene står på for at aksjonen sitt viktige budskap skal nå ut til alle sine kunder. De selger Rosa sløyfe sine produkter og engasjerer seg også gjennom Rosa sløyfe-løpet. I tillegg viser de sin støtte ved å bytte til rosa logo i alle sine digitale kanaler, som på nettsiden, Facebook og Instagram. De bytter også til rosa fasadeskilt på utvalgte apotek med støtte fra sin skiltleverandør EuroSign.

Apoteket deres Herkules i Skien er et av de apotekene som har solgt flest Rosa sløyfe-effekter i 2023. 

– Dette er veldig gøy! Vi er en veldig motivert gjeng her som har jobbet hardt for å selge effektene til inntekt for Kreftforeningen, forteller Karolina Grzelak, markedsansvarlig for Vitusapotek Herkules. 

Hun forteller også at de har forsøkt å informere alle kundene om de rosa effektene. 

– Hos oss ble både sløyfene, og de andre rosa effektene utsolgt veldig fort. Etter dette prøvde vi å informere alle kundene våre om muligheten for donasjon. Dette var det mange kunder som gjorde, så det er utrolig fint, sier Grzelak.  

Vitusapotek sin logo hvit bakgrunn

Var dette nyttig?