Temakafé for kreftpasienter og pårørende på Gjøvik

Temakafeen er til for kreftrammede, pårørende og etterlatte. Vi tar opp kreftrelaterte temaer og byr på ulike kulturelle innslag.

Foto: Ole Martin Wold

Kom innom for en kopp kaffe og en matbit – og hyggelig samtale med andre som har erfaringer med kreft. Tilbudet er gratis, og det er ingen påmelding.

Temakafeen drives av Kreftforeningens frivillige, og du er varmt velkommen.

Bli med i Facebook-gruppen til Temakafé Gjøvik

Siste temakafe i 2023 er 18.desember med lett prat og bevertning.

Program vår 2024

15. januar: Dagfinn Follerås kommer og snakker om sorg og savn.

19. februar: Normale reaksjoner i unormale sitasjoner ved Espen Thorsrud. Ved psykologiske påkjenninger er det helt normalt å kjenne ulike følelser og stress. Espen vil snakke om hva som er normalreaksjoner og sammenheng mellom tanker og følelser og kroppslige reaksjoner.

Espen er psykotraumatolog, har jobbet med pasient- og pårørendearbeid i Kreftforeningen, kommunale kriseteam og i privat sektor samt i rollen som etiker i spesialisthelsetjenesten der han jobbet spesielt med kommunikasjon mellom spesialisthelsetjeneste og pasient / pårørende.

18. mars: Vi får besøk fra UnicareLandaasen som forteller litt mer om hva de kan tilby kreftpasienter.

15. april: Program kommer.

17. juni: Program kommer.

Frivilligsentralens lokaler, Øvre Torvgate 2, Gjøvik

Klokken 18.00-20.00