Verdens kreftdag

Verdens kreftdag 4. februar

– Jeg ville bare gjøre mamma stolt

Hvordan reagerer vi når kreften rammer oss selv, familien vår eller andre i vår nærhet?

For noen kan sykdommen utløse et enormt engasjement, et behov for å gjøre noe, bety noe.

Da Madelen Rognaldsen (26) fikk vite at moren hadde uhelbredelig kreft, begynte hun å male. Hittil har hun solgt 37 bilder til inntekt for kreftsaken. Nå håper hun å inspirere andre til å engasjere seg på sin måte.

Bli med på årets store dugnad for kreftsaken!

Kreftforeningens innsamlingsaksjon er russens bidrag til kreftforskning, men du trenger ikke å være russ for å delta.

Snakk med oss

Vi er her for å hjelpe deg med alle spørsmål om kreft. Tjenesten er gratis, og du kan være anonym. Vi snakker norsk og engelsk.

Vi står bak Verdens kreftdag

Verdens kreftdag er en offisiell FN-dag som markeres over hele verden 4. februar. Vi arrangerer dagen i Norge sammen med 18 pasientforeninger på kreftfeltet.