Rekorden som skaper håp

Aldri før har Kreftforeningen hatt flere medlemmer. Flere medlemmer betyr enormt mye for kreftsaken, sier generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross.

Bilde av generalsekretær Ingrid Stenstadvold Ross som holder opp en plakat hvor det står 128 000.
Generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross, jubler over medlemsrekorden på 128 000. Foto: Linn Foyn Therkelsen

Over 17 000 personer har så langt i år valgt å melde seg inn i Kreftforeningen, og for første gang er medlemstallet over 128 000. Knapt noen går gjennom livet uberørt av kreft. Kreft angår oss alle. Derfor er et medlemskap i Kreftforeningen også for alle.

– Vi er enormt glade for at så mange blir med i folkebevegelsen. Jo flere medlemmer, desto sterkere står vi sammen i kampen mot kreft, sier generalsekretær Ross.

Medlemmene er fundamentet for alt vi får til. Det er den store folkelige støtten som gir oss gjennomslagskraft i møte med politikere og myndigheter og kraft til å utvikle gode tilbud og møteplasser for kreftrammede og pårørende. Takket være et stort engasjement for kreftsaken kan vi også finansiere den aller mest lovende kreftforskningen i landet.

Målet forblir det samme: At færre skal få kreft, at flere skal overleve og at flere skal ha god livskvalitet med og etter en kreftsykdom.

Raskere fremskritt

– Hver dag står vi på barrikadene for kreftsaken, og med stadig flere medlemmer får vi en sterkere stemme. Flere medlemmer muliggjør raskere fremskritt. De som rammes av kreft har ingen tid å miste, så vi trenger fortsatt mange flere på laget, sier Ross.

Les mer om våre politiske gjennomslag her.

Betalingsvalg
Personlig informasjon