Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Finn kontonummer, SMS-kodeord og Vipps

Du kan også gi en gave direkte til vårt kontonummer, eller gi på SMS. Her er en liste over kontonummer og kodeord.

Kontonummer

Vi har mange forskjellige kontonummer. Sjekk at du bruker riktig konto, så er det lettere for oss å behandle gaven din riktig.

Generell gavekonto

5005.05.11011 er vår generelle gavekonto.

Minnegave

5005.05.05151 er kontonummeret du skal bruke hvis du skal gi en gave i noens minne. Se ellers praktisk informasjon om minnegaver.

Gratulasjonsgave

5005.05.11011 er kontonummeret du skal bruke hvis du skal gi en gave i forbindelse med en feiring. Se ellers praktisk informasjon om gratulasjonsgaver.

Oppgjør av bo og testament

7032.05.11168 er kontonummeret du skal bruke om du gjør opp dødsbo og skal innbetale arv til Kreftforeningen.

Krafttak mot kreft

1503.07.66056 er kontonummeret vi bruker i vår innsamlingsaksjon Krafttak mot kreft.

Rosa sløyfe

7001.09.88592 er kontonummeret vi bruker i vår innsamlingsaksjon Rosa sløyfe.

Gi via Vipps

Du kan gi til Kreftforeningen via Vipps.

Slik gjør du:

Vipps: Åpne appen, og trykk på "betal" i menylinjen øverst. Søk opp Kreftforeningen, eller skriv nummer 2277. Skriv inn valgfritt beløp, og følg instruksjonene i appen.

Skattefradrag: Vær oppmerksom på at du ikke får skattefradrag fra gaver gitt i Vipps, ettersom de ikke deler dine data med oss, så vi får ikke registrert gaven på din person. I MobilePay må du gå inn i menyen, finne innstillinger og aktivere "Skattefradrag for donasjoner".

Gi på SMS

Kreftforeningen eier telefonnummer 2277. Vi vil aldri benytte noe annet nummer enn det. Under er en oppdatert liste over kodeord som er i bruk. Det kan dog hende at et kodeord tas i bruk, uten at vi har rukket å oppdatere listen.  Så lenge nummeret du sender til er 2277, kan du  være trygg på at pengene går til Kreftforeningen, selv om kodeordet ikke finnes på denne siden.

Når du gir på SMS, blir beløpet i fet skrift nedenfor belastet din telefonregning.

• GAVE - en gave på 200 kroner til Kreftforeningens arbeid
  • JUL - en gave på 200 kroner til vårt arbeid. Samtidig henger vi opp en julestjerne på et sykehus for noen som må tilbringe julen på sykehuset.
  • HÅP - dette kodeordet gjør at du gir 100 kroner på SMS hver måned. Du får en tekstmelding ca. den 1. hver måned som bekrefter trekket. Du kan når som helst avslutte din faste avtale ved å sende <fast bidrag stopp> til 2277.
  • 100 - en gave på 100 kroner til Kreftforeningens arbeid.
  • ROSA - du gir 80 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.
  • MEDLEM - Du blir medlem i Kreftforeningen. Du blir belastet den første kontigenten på mobilregningen (305 kroner). Året etter vil du få giro i posten.
  • KMK - Du gir 80 kroner til innsamlingsaksjonen Krafttak mot kreft.
  • NOMAKEUP  - kodeord som ble benyttet i forbindelse med det private initiativet #nomakeupselfie. Her tar du et bilde av seg selv uten sminke, og poster det i ulike sosiale medier. Deretter sender du SMS med kodeord NOMAKEUP til 2277 - da gir du 50 kroner. Så kan du utfordre 2-4  venner til å gjøre det samme.

Ved spørsmål, ta kontakt med oss på marked@kreftforeningen.no.