Hopp direkte til meny Hopp direkte til meny Hopp direkte til innhold Hopp direkte til Søk

Finn kontonummer, SMS-kodeord, Vipps, MobilePay og mCASH

Du kan også gi en gave direkte til vårt kontonummer, eller gi på SMS. Her er en liste over kontonummer og kodeord.

Kontonummer

Vi har mange forskjellige kontonummer. Sjekk at du bruker riktig konto, så er det lettere for oss å behandle gaven din riktig.

Generell gavekonto

5005.05.11011 er vår generelle gavekonto.

Minnegave

5005.05.05151 er kontonummeret du skal bruke hvis du skal gi en gave i noens minne. Se ellers praktisk informasjon om minnegaver.

Gratulasjonsgave

5005.05.11011 er kontonummeret du skal bruke hvis du skal gi en gave i forbindelse med en feiring. Se ellers praktisk informasjon om gratulasjonsgaver.

Oppgjør av bo og testament

7032.05.11168 er kontonummeret du skal bruke om du gjør opp dødsbo og skal innbetale arv til Kreftforeningen.

Krafttak mot kreft

1503.07.66056 er kontonummeret vi bruker i vår innsamlingsaksjon Krafttak mot kreft.

Rosa sløyfe

7001.09.88592 er kontonummeret vi bruker i vår innsamlingsaksjon Rosa sløyfe.

Gi via Vipps, MobilePay og mCASH

Nå kan du gi gave via Vipps, MobilePay og mCASH ved å sende til nummer 2277. Her kan du gi valgfritt beløp, men vær oppmerksom på at du ikke får skattefradrag fra disse gavene.

Gi på SMS

Kreftforeningen eier telefonnummer 2277. Vi vil aldri benytte noe annet nummer enn det. Så lenge kodeordet du sender går til 2277, er det oss pengene går til. Vi prøver her å ha en noenlunde oppdatert liste over kodeord, men noen ganger går det fort i svingene, så det kan hende at du ikke ser akkurat ordet du leter etter. Så lenge nummeret du sender til er 2277, kan du likevel være trygg på at pengene går til oss.

Når du gir på SMS, blir beløpet i parentes nedenfor belastet din telefonregning.

• GAVE - en gave på 200 kroner til Kreftforeningens arbeid
  • JUL - en gave på 200 kroner til vårt arbeid. Samtidig henger vi opp en julestjerne på et sykehus for noen som må tilbringe julen på sykehuset.
  • HÅP - dette kodeordet gjør at du gir 100 kroner på SMS hver måned. Du får en tekstmelding ca. den 1. hver måned som bekrefter trekket. Du kan når som helst avslutte din faste avtale ved å sende <fast bidrag stopp> til 2277.
  • 100 - en gave på 100 kroner til Kreftforeningens arbeid.
  • ROSA - du gir 80 kroner til Rosa sløyfe-aksjonen.
  • MEDLEM - Du blir medlem i Kreftforeningen. Du blir belastet den første kontigenten på mobilregningen (305 kroner). Året etter vil du få giro i posten.
  • KMK - Du gir 80 kroner til innsamlingsaksjonen Krafttak mot kreft.
  • NOMAKEUP  - kodeord som benyttes i forbindelse med det private initiativet #nomakeupselfie. Her tar mange et bilde av seg selv uten sminke, og poster det i ulike sosiale medier. Deretter sender de SMS med kodeord NOMAKEUP til 2277, så man gir 50 kroner. Så utfordrer de 2-4 navngitte venner til å gjøre det samme.