Sorgdekorasjon fra Mester grønn med symbolblomsten vår den hvite lilje

Andre måter å gi en minnegave på:

Nettbank

Bruk kontonummer 5005.05.05151. Merk innbetalingen med navn på avdøde, navn på pårørende og adresse til pårørende. Hilsenen blir fra kontoeiers navn, med mindre du skriver noe annet.

Giroblankett

Bruker du giroblankett, skal den fylles ut med:

• mottaker: Kreftforeningen, Postboks 4 Sentrum 0101 Oslo
  • navn på avdøde
  • navn og adresse til pårørende
  • navn på giver(e)

Trenger du giroblanketter tilsendt kan du sende en e-post til minnegaver@kreftforeningen.no.

Kjøp dekorasjon hos Mester Grønn og gi en minnegave

Ønsker du å gi både blomster og en minnegave, kan du gjøre dette hos Mester Grønn. Mester Grønn har designet en kolleksjon med sorgprodukter for Kreftforeningen, som inneholder vår symbolblomst; den hvite liljen. Sammen med blomstene kan du gi et valgfritt beløp som minnegave til Kreftforeningen. Det er også mulig å gi en minnegave sammen med alle andre sorgprodukter i Mester Grønns sortiment. Når det gis en minnegave vil det bli lagt ved et takkekort fra Kreftforeningen sammen med blomstene.
Les mer om samarbeidet og se sortimentet her.

Blomsterbukett fra Mester Grønn
Kjøp dekorasjon hos Mester Grønn og gi en minnegave.

Etter begravelsen

Etter begravelsen sender vi et pent minnekort til nærmeste pårørende. Her står navnet på alle som har gitt i avdødes minne. Beløp for hver enkelt oppgir vi ikke, men vi oppgir den totale summen som er kommet inn.

Hvis du som pårørende ønsker å sende takkekort til de som gav i forbindelse med begravelsen, kan du bestille kort fra oss. Kortene kan fås uten tekst, eller ferdig trykket med teksten «Takk for all vennlig deltagelse og for gaven til Kreftforeningen ved [blankt felt til avdødes navn] bortgang». Avdødes navn fyller du ut selv. Kortene koster 8 kroner per stykk, og kan bestilles i vår nettbutikk.

Har du spørsmål om minnegaver?

Ring 21 49 49 21 eller sende en e-post til: minnegaver@kreftforeningen.no

Vi oppfordrer til å ikke sende sensitive personopplysninger (f. eks. sykdomsinformasjon) på denne e-posten. Det gjelder både opplysninger om deg selv og andre. Ta gjerne kontakt med vår rådgivningstjeneste om du ønsker råd og veiledning fra fagfolk.

Annet

Skattefradrag for gave