Øisteins blyant – filmer for barn fra 5 til 9 år

Nå kan du se filmer med Øisteins blyant som er laget spesielt for barn som har kreft selv eller som lever med kreft i familien.

Selv om filmene er laget spesielt for barn med kreft eller barn som pårørende, kan de også være til glede for andre. I filmene gir Øisteins blyant inspirasjon og tegnetips. Som alltid, sprer Øistein tegneglede hos barna. Han engasjerer og får fram både fantasi og kreativitet. I tillegg kan filmene bidra til gode samtaler, både barn imellom og mellom barn og voksne.

Filmene tar opp hverdagstemaer som søvn, mat, bevegelse og følelser. Den siste filmen får barna selv være med på å bestemme temaet for. Se de to første av totalt fem filmer nå:

Stem fram tema for den siste filmen

Hva skal den siste filmen med Øisteins blyant handle om? Send inn forslag på vegne av ditt barn innen 10. oktober. Etter dette plukker vi ut tre temaer som barna kan stemme over fram til 25. oktober.

Ja, vi har et forslag til tema

• Eksempel: «Mia, 6 år». Informasjonen vil kun brukes for å fortelle hvem som foreslo temaet som stemmes frem.
Stiftelsen Dam Logo

Filmene utarbeides med støtte fra Stiftelsen Dam. De er en av Norges største stiftelser og gir penger til helse- og forskningsprosjekter som skal gi bedre helse gjennom deltakelse, aktivitet og mestring for folk i Norge.