Korona og kreft

På denne siden finner du informasjon og råd for deg som har kreft, har hatt kreft eller er pårørende. Vi er her for deg, også gjennom pandemien.

Selv om samfunnet har åpent opp, er koronasmitte fortsatt en utfordring for en del kreftpasienter som har dårlig effekt av vaksinen, og for de som blir smittet før de skal i behandling. Vi anbefaler at de det gjelder har en tett dialog med ansvarlig lege om hvilke tiltak de bør forholde seg til.

Bilde av en dame som jobber i vår rådgivningstjeneste

Trenger du å snakke med noen?

Hos Kreftforeningens rådgivningstjeneste treffer du erfarne fagfolk som har god tid til å snakke med både barn og voksne.
Det er helt gratis.

Vi tilbyr følge til vaksinasjon

Kreftforeningens følgetjeneste tilbyr kreftpasienter og pårørende til kreftpasienter følge til vaksinasjon. I tillegg tilbyr vi følge til behandling eller andre aktiviteter knyttet til kreftsykdommen.

Hvordan kan du ha det best mulig i en hverdag med begrenset frihet?

Under koronapandemien må mange kreftpasienter isolere seg, være i karantene eller oppholde seg mest hjemme.

Webinarer på andre språk

Kreftforeningen og Bydelsmødre inviterte til nettmøter på somali og urdu. Temaet er korona generelt, og korona og kreft spesielt.

Den store dugnaden

Norge er verdensmester i frivillighet. Når krisen inntreffer spiller frivillige organisasjoner en ekstra viktig rolle. I vårt magasin, Felles krefter, kan du lese om fenomenet og møte noen av dem som stiller opp mens koronaen herjer.