Et samarbeid med Kreftforeningen vil kunne bidra til å styrke bedriftens omdømme, merkevare, engasjement og rekruttering.
Under finner dere ulike muligheter og måter for å ta ut samarbeidet på. Velg samarbeidsformen dere ønsker, så finner vi ut hvilke aktiviteter som passer best.
Våre aksjoner og kampanjer

Rosa sløyfe-aksjonen
Målet med aksjonen er å vise solidaritet med brystrammede, spre informasjon og øke kunnskap om brystkreft, i tillegg til å støtte livsviktig forskning på brystkreft.

Kreftforeningens innsamlingsaksjon
Pengene som samles inn går til å støtte forskning som kan gi livsviktige fremskritt for de som er rammet av kreft med spredning.

Kreftforeningens juleaksjon
Aksjonen handler om å gi håp til kreftsyke i en tid som kan oppleves vanskelig. Bidra til livsviktig kreftforskning, slik at flere kan komme hjem til jul, nyttår og alle andre dager i året.

Solsmart
Norge er på verdenstoppen i både forekomst og dødelighet av hudkreft. Ved å drive bredt informasjonsarbeid om solvaner, kan kreftformen forebygges slik at færre blir rammet.

#Sjekkdeg
Budskapet vårt er enkelt: Ta en livmorhalsprøve når du får påminnelse om det, og reduser risikoen for kreft. Livmorhalskreft markeres internasjonalt i januar.

Menn snakk om det
Hvert år får over 19 000 menn kreft i Norge. Med kampanjen vil vi skape mer åpenhet, slik at færre føler seg alene og flere oppsøker hjelp. Vi vet at mange synes det er vanskelig å snakke om det.

Kreftforskning
I dag overlever 3 av 4 kreft i Norge. Dette tallet var mye lavere bare for noen år siden. Ved å støtte kreftforskning bidrar dere til at det kommer nye behandlinger og medisiner som kan tas i bruk for kreftpasienter landet over.
Samarbeidsnivåer
Ved hjelp av våre gode samarbeidspartnere øker vi støtte, oppmerksomhet og synlighet til saken, samtidig som det blir samlet inn penger til livsviktig forskning. Les om de ulike nivåene og velg det partnerskapet som passer best for din bedrift.
Premiumpartner
En samarbeidsmulighet for næringslivsaktører som ønsker et langsiktig og strategisk samarbeid med mulighet for å utveksle kompetanse og tjenester. Tilgang til alt Kreftforeningen og Rosa sløyfe har.
- Alle logoer
- Salg av Kreftforeningen og Rosa sløyfe’s produkter.
- Bruk av alle logoene på egne produkter
- Tilgang til all vår kompetanse. Inkl. fagpersoner og forskere
- Mulighet for et tverrfaglig partnerskap
- Egen profilside på vår nettside
- Profilering i sosiale medier
- Skreddersydd aktivitetsplan, engasjement uttak, employer branding og oppfølgning
- Egen artikkel og promotering i vårt medlemsmagasin Felles krefter
- Egen kontaktperson

Hovedpartner Kreftforeningen
Et samarbeid hvor dere har mulighet til å kommunisere Kreftforeningen og Rosa sløyfe sine budskap i egen markedsføring og salg. Inkluderer bruk av Kreftforeningen sin logo på egne produkter.
- Kreftforeningen og Rosa sløyfe’s logoer
- Tilgang til Kreftforeningens kompetanse. Inkl. fagpersoner og forskere
- Profilering på vår nettside og i sosiale medier
- Skreddersydd aktivitetsplan engasjement uttak, employer branding og oppfølgning
- Egen kontaktperson

Hovedpartner Rosa sløyfe
Et samarbeid hvor dere har mulighet til å kommunisere Kreftforeningen og Rosa sløyfe sine budskap i egen markedsføring og salg. Inkluderer bruk av Rosa sløyfe sin logo på egne produkter. Samt salg av designsløyfen.
- Rosa sløyfe og Kreftforeningen’s logoer
- Salg av alle Rosa sløyfe sine produkter
- Tilgang til Rosa sløyfe’s kompetanse rundt brystkreft. Inkl. fagpersoner og forskere
- Profilering på vår nettside og i sosiale medier
- Skreddersydd aktivitetsplan engasjement uttak, employer branding og oppfølgning
- Egen kontaktperson

Partner
Et samarbeid hvor bedriften deres får mulighet til å kommunisere Kreftforeningen og Rosa sløyfe sine budskap i egen markedsføring og salg. Inkludert bruk av logoer.
- Kommunikasjonsuttak i alle aksjoner og kampanjer
- Profilering på vår nettside og i sosiale medier
- Skreddersydd aktivitetsplan og oppfølgning
- Egen kontaktperson

Støttespiller
En samarbeidsmulighet for små bedrifter eller ikke-kommersielle aktører som ønsker å bruke logo i egen kommunikasjon for å samle inn penger til kreftsaken.
En støttespiller er med på å spre viktige budskap, engasjere og samler inn penger gjennom Kreftforeningen sine kampanjer. Hvilke kampanjer og hva dere ønsker å gjøre spesifiserer dere i innmeldingsskjemaet.
For å bli støttespiller må dere inngå en skriftlig avtale som gir dere rettighet til å bruke emblemene. Dette fordi begge logoene og ordmerkene er varemerkeregistrert og eies av oss. Rosa sløyfe-aksjonen eier vi sammen med Brystkreftforeningen.
Ved å signere avtalen garanterer dere for et minstebeløp på 10 000 kroner til saken. Bidraget kommer fra donasjon på beskrevet aktivitet.
Det finnes et hav av muligheter og måter dere som støttespiller kan bidra på, så her er det bare å være kreativ. Det kan for eksempel være å selge egne produkter og tjenester med kjøpsutløsende donasjon, arrangere inntektsbringende aktiviteter eller donasjon ved utsjekk i nettbutikk osv.
- Kreftforeningens og Rosa sløyfe sine emblem
- Profilering av støttespillers navn på vår nettside
- Informasjon og nyhetsbrev
Privatpersoner, lag og foreninger kan også være støttespillere og bruke støttespilleremblemene i sin kommunikasjon og markedsføring. Dette krever en skriftlig avtale, men uten krav om garantibeløp.

Ta kontakt
For generelle hevendelser eller spørsmål om å bli støttespiller, ta kontakt på naeringsliv@kreftforeningen.no.
For spørsmål om partner, hovedpartner eller premiumpartner, ta kontakt med en av våre partneransvarlige:

