Inngå samarbeid

Et samarbeid med Kreftforeningen vil kunne bidra til å styrke bedriftens omdømme, merkevare, engasjement og rekruttering.

Under finner dere ulike muligheter og måter for å ta ut samarbeidet på. Velg samarbeidsformen dere ønsker, så finner vi ut hvilke aktiviteter som passer best.

Våre aksjoner og kampanjer

Ung kvinne holder en plakat med Boobs på

Rosa sløyfe-aksjonen

Målet med aksjonen er å vise solidaritet med brystrammede, spre informasjon og øke kunnskap om brystkreft, i tillegg til å støtte livsviktig forskning på brystkreft.

To kvinner som holder opp qr-koder i snøen.

Kreftforeningens innsamlingsaksjon

Pengene som samles inn går til å støtte forskning som kan gi livsviktige fremskritt for de som er rammet av kreft med spredning.

Bilde av mor og sønn som lager stjerne

Kreftforeningens juleaksjon

Aksjonen handler om å gi håp til kreftsyke i en tid som kan oppleves vanskelig. Bidra til livsviktig kreftforskning, slik at flere kan komme hjem til jul, nyttår og alle andre dager i året.

En kvinne som ligger på et håndkle med en tatovering på armen.

Solsmart

Norge er på verdenstoppen i både forekomst og dødelighet av hudkreft. Ved å drive bredt informasjonsarbeid om solvaner, kan kreftformen forebygges slik at færre blir rammet.

Bilde av to damer som holder en plakat hvor det står sjekk deg

#Sjekkdeg

Budskapet vårt er enkelt: Ta en livmorhalsprøve når du får påminnelse om det, og reduser risikoen for kreft. Livmorhalskreft markeres internasjonalt i januar.

et par menn som står ved siden av hverandre.

Menn snakk om det

Hvert år får over 19 000 menn kreft i Norge. Med kampanjen vil vi skape mer åpenhet, slik at færre føler seg alene og flere oppsøker hjelp. Vi vet at mange synes det er vanskelig å snakke om det.

en mann i hvit laboratoriefrakk som holder utstyr.

Kreftforskning

I dag overlever 3 av 4 kreft i Norge. Dette tallet var mye lavere bare for noen år siden. Ved å støtte kreftforskning bidrar dere til at det kommer nye behandlinger og medisiner som kan tas i bruk for kreftpasienter landet over.

Samarbeidsnivåer

Ved hjelp av våre gode samarbeidspartnere øker vi støtte, oppmerksomhet og synlighet til saken, samtidig som det blir samlet inn penger til livsviktig forskning. Les om de ulike nivåene og velg det partnerskapet som passer best for din bedrift.

Premiumpartner

En samarbeidsmulighet for næringslivsaktører som ønsker et langsiktig og strategisk samarbeid med mulighet for å utveksle kompetanse og tjenester. Tilgang til alt Kreftforeningen og Rosa sløyfe har.

  • Alle logoer
  • Salg av Kreftforeningen og Rosa sløyfe’s produkter.
  • Bruk av alle logoene på egne produkter
  • Tilgang til all vår kompetanse. Inkl. fagpersoner og forskere
  • Mulighet for et tverrfaglig partnerskap
  • Egen profilside på vår nettside
  • Profilering i sosiale medier
  • Skreddersydd aktivitetsplan, engasjement uttak, employer branding og oppfølgning
  • Egen artikkel og promotering i vårt medlemsmagasin Felles krefter
  • Egen kontaktperson
Et rosa sløyfe med ordene kreftforingen.

Hovedpartner Kreftforeningen

Et samarbeid hvor dere har mulighet til å kommunisere Kreftforeningen og Rosa sløyfe sine budskap i egen markedsføring og salg. Inkluderer bruk av Kreftforeningen sin logo på egne produkter.

  • Kreftforeningen og Rosa sløyfe’s logoer
  • Tilgang til Kreftforeningens kompetanse. Inkl. fagpersoner og forskere
  • Profilering på vår nettside og i sosiale medier
  • Skreddersydd aktivitetsplan engasjement uttak, employer branding og oppfølgning
  • Egen kontaktperson
Logoen til kreftforingen.

Hovedpartner Rosa sløyfe

Et samarbeid hvor dere har mulighet til å kommunisere Kreftforeningen og Rosa sløyfe sine budskap i egen markedsføring og salg. Inkluderer bruk av Rosa sløyfe sin logo på egne produkter. Samt salg av designsløyfen.

  • Rosa sløyfe og Kreftforeningen’s logoer
  • Salg av alle Rosa sløyfe sine produkter
  • Tilgang til Rosa sløyfe’s kompetanse rundt brystkreft. Inkl. fagpersoner og forskere
  • Profilering på vår nettside og i sosiale medier
  • Skreddersydd aktivitetsplan engasjement uttak, employer branding og oppfølgning
  • Egen kontaktperson
Et rosa sløyfe med ordene britteforingen britteforingen.

Partner

Et samarbeid hvor bedriften deres får mulighet til å kommunisere Kreftforeningen og Rosa sløyfe sine budskap i egen markedsføring og salg. Inkludert bruk av logoer.

  • Kommunikasjonsuttak i alle aksjoner og kampanjer
  • Profilering på vår nettside og i sosiale medier
  • Skreddersydd aktivitetsplan og oppfølgning
  • Egen kontaktperson
Et rosa sløyfe med ordene kreftforingen.

Støttespiller

En samarbeidsmulighet for små bedrifter eller ikke-kommersielle aktører som ønsker å bruke logo i egen kommunikasjon for å samle inn penger til kreftsaken.

En støttespiller er med på å spre viktige budskap, engasjere og samler inn penger gjennom Kreftforeningen sine kampanjer. Hvilke kampanjer og hva dere ønsker å gjøre spesifiserer dere i innmeldingsskjemaet.

For å bli støttespiller må dere inngå en skriftlig avtale som gir dere rettighet til å bruke emblemene. Dette fordi begge logoene og ordmerkene er varemerkeregistrert og eies av oss. Rosa sløyfe-aksjonen eier vi sammen med Brystkreftforeningen.

Ved å signere avtalen garanterer dere for et minstebeløp på 10 000 kroner til saken. Bidraget kommer fra donasjon på beskrevet aktivitet.

Det finnes et hav av muligheter og måter dere som støttespiller kan bidra på, så her er det bare å være kreativ. Det kan for eksempel være å selge egne produkter og tjenester med kjøpsutløsende donasjon, arrangere inntektsbringende aktiviteter eller donasjon ved utsjekk i nettbutikk osv.

  • Kreftforeningens og Rosa sløyfe sine emblem
  • Profilering av støttespillers navn på vår nettside
  • Informasjon og nyhetsbrev

Privatpersoner, lag og foreninger kan også være støttespillere og bruke støttespilleremblemene i sin kommunikasjon og markedsføring. Dette krever en skriftlig avtale, men uten krav om garantibeløp.

To rosa sløyfer med ordene v stoter og kreftföringen.

Ta kontakt

For generelle hevendelser eller spørsmål om å bli støttespiller, ta kontakt på naeringsliv@kreftforeningen.no.

For spørsmål om partner, hovedpartner eller premiumpartner, ta kontakt med en av våre partneransvarlige:

en mann med skallet hode og blå skjorte.

Bjørn Einar Romøren

Partneransvarlig

bjorn.einar.romoren@kreftforeningen.no986 26 262
mann iført blå rutete skjorte.

Øystein Tamburstuen

Partneransvarlig

oystein.tamburstuen@kreftforeningen.no902 12 484

Var dette nyttig?