Inngå samarbeid

Et samarbeid handler om å jobbe sammen for å oppnå et felles mål. I vårt tilfelle handler det om å samle inn penger til kreftforskning, engasjere og bidra til å spre viktig informasjon og budskap. Det klarer vi ikke alene!

Våre samarbeidsformer

Ved hjelp av våre gode samarbeidspartnere øker vi støtten og synligheten til kreftsaken, og får hjelp til å dele viktige budskap. Et samarbeid med Kreftforeningen vil også kunne bidra til å styrke deres eget omdømme, merkevare og engasjement.

Samarbeidsformene krever ulikt ut ifra omfang og innhold i avtalen. Under her kan dere lese mer og finne den samarbeidsformen som kan passe deres bedrift best.

Bli partner

En samarbeidsmulighet for næringslivsaktører som ønsker et langsiktig og tett partnerskap som gagner begge parter. Sammen finner vi tilpassede måter dere kan ta ut engasjement, spre viktige budskap og samle inn penger til formålene dere velger.

Samarbeidet reguleres av en skriftlig avtale hvor begge parter blir enige om avtalens lengde, innhold og aktiviteter. Ut ifra valgt samarbeidsform, vil dere få unike fordeler som er tilpasset størrelsen på deres avtale. Dere vil også få en egen kontaktperson som vil følge dere tett gjennom hele samarbeidet.

*Rosa sløyfe-aksjonen eier vi sammen med Brystkreftforeningen. Ved kommunikasjon og bruk av logo rundt denne aksjonen, må begge parter omtales, eller referere til aksjonen ved å skrive «Rosa sløyfe» eller «Rosa sløyfe-aksjonen».  

Ta kontakt med en av våre partneransvarlige for en prat om et mulig samarbeid.

Får tilgang til alt Kreftforeningen og Rosa sløyfe-aksjonen har.

  • Alle logoer
  • Salg av Kreftforeningen og Rosa sløyfe’s produkter. Inkludert sløyfen.
  • Bruk av alle logoer på egne produkter
  • Tilgang til all vår kompetanse. Inkludert fagpersoner og forskere
  • Mulighet for et tverrfaglig partnerskap
  • Egen profilside på vår nettside
  • Profilering i sosiale medier
  • Skreddersydd aktivitetsplan
  • Egen artikkel og promotering i vårt medlemsmagasin Felles krefter

Får tilgang til alt Kreftforeningen har. Og mulighet til å bruke Rosa sløyfe-aksjonen sitt budskap og logo i egen markedsføring og salg.

  • Kreftforeningen og Rosa sløyfe’s logoer
  • Salg av Kreftforeningen sine produkter
  • Bruk av Kreftforeningen sin logo på egne produkter
  • Tilgang til Kreftforeningens kompetanse. Inkludert fagpersoner og forskere
  • Profilering på vår nettside og i sosiale medier
  • Skreddersydd aktivitetsplan

Får tilgang til alt Rosa sløyfe-aksjonen har. Og mulighet til å bruke Kreftforeningen sine budskap og logoer i egen markedsføring og salg.

  • Salg av designsløyfen
  • Bruk av Rosa sløyfe sin logo på egne produkter
  • Rosa sløyfe og Kreftforeningen’s logoer
  • Salg av alle Rosa sløyfe sine produkter
  • Tilgang til Rosa sløyfe’s kompetanse rundt brystkreft. Inkluder fagpersoner og forskere
  • Profilering på vår nettside og i sosiale medier
  • Skreddersydd aktivitetsplan

Får tilgang til å bruke Kreftforeningen’s og Rosa sløyfe-aksjonen sine budskap og logoer i egen markedsføring og salg.

  • Kreftforeningen og Rosa sløyfe’s logoer
  • Kommunikasjonsuttak i alle aksjoner og kampanjer
  • Profilering på vår nettside og i sosiale medier
  • Skreddersydd aktivitetsplan og oppfølgning

Bli støttespiller

En samarbeidsmulighet for små næringslivsaktører som ønsker å engasjere sine ansatte, samle inn penger ved salg av egne produkter og samtidig bruke våre logoer i egen markedsføring og kommunikasjon.

Samarbeidet reguleres av en skriftlig avtale med varighet på ett år. Avtalen skal inneholde en beskrivelse av støttespillers planlagte innsamlingsaktivitet(er).

Som støttespiller får dere tilgang til årets støttespilleremblemer og kan bruke disse i deres markedsføring av samarbeidet og støtten. Det medfølger ikke rettighet til å bruke emblemene på deres egne produkter, eller videresalg av våre produkter. Som for eksempel den Rosa designsløyfen.

*Rosa sløyfe-aksjonen eier vi sammen med Brystkreftforeningen. Ved kommunikasjon og bruk av støttespilleremblemet rundt denne aksjonen, må begge parter omtales, eller referere til aksjonen ved å skrive «Rosa sløyfe» eller «Rosa sløyfe-aksjonen».  

En støttespiller samler inn penger til våre aksjoner og/eller kampanjer, og tar ut våre viktige budskap til sine kunder, på sin egen måte. Måten det tas ut på er veldig varierende, som for eksempel; kjøpsutløsende donasjoner, interne arrangementer, auksjoner eller andre kreative påfunn. Her oppfordrer vi til kreativitet, men innenfor rimelighetens grenser.  

  • Støttespilleremblemene til våre aksjoner og kampanjer
  • Profilering av deres navn på vår nettside
  • Oppfølgning før og etter fullførte aktiviteter
  • Informasjon og nyhetsbrev

  • Emblemene må brukes i sin opprinnelige form. De kan ikke plukkes i fra hverandre, eller endres på. Det er kun lov til å regulere emblemets størrelse ut ifra hvilken flate det skal brukes på.
  • Alt materiell dere lager med emblem og støttetekst skal godkjennes før bruk. Emblemet kan ikke plasseres på deres produkt(er).
  • Ved salg av produkt(er) skal emblemet brukes sammen med en tekst som opplyser kjøper om hva de støtter aksjonen med ved kjøp. Omtale som «overskudd» ønsker vi at dere unngår, da dette er diffust og ikke konkret nok for kjøperen.
    • Det kan for eksempel skrives på disse måtene:
      «For hver solgte genser, donerer vi 50kr til Kreftforeningen».
      «I oktober gir vi 20% av alt salg i butikk og nettbutikk til årets Rosa sløyfe-aksjon».
      «For hver handlende kunde gir vi 50kr til Kreftforeningen sin kampanje #sjekkdeg».

Våre aksjoner og kampanjer

Ved å inngå et samarbeid kan du ta del i en eller flere av våre aksjoner og/eller kampanjer.

Denne nettsiden er under oppussing. Nytt innhold kommer snart

Bilde av to damer som holder en plakat hvor det står sjekk deg

#Sjekkdeg

Budskapet vårt er enkelt: Ta en livmorhalsprøve når du får påminnelse om det, og reduser risikoen for kreft. Livmorhalskreft markeres internasjonalt i januar. Les mer om #sjekkdeg.

To kvinner som holder opp qr-koder i snøen.

Kreftforeningens innsamlingsaksjon

Pengene som samles inn går til å støtte forskning som kan gi livsviktige fremskritt for de som er rammet av kreft med spredning.

En kvinne som ligger på et håndkle med en tatovering på armen.

Solsmart

Norge er på verdenstoppen i både forekomst og dødelighet av hudkreft. Ved å drive bredt informasjonsarbeid om solvaner, kan kreftformen forebygges slik at færre blir rammet.

Ung kvinne holder en plakat med Boobs på

Rosa sløyfe-aksjonen

Målet med aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskap om brystkreft, i tillegg til å støtte livsviktig forskning på brystkreft.

et par menn som står ved siden av hverandre.

Menn gjør noe med det

Er du mann, har du 30 prosent høyere risiko for å få kreft. Du har også 43 prosent høyere risiko for å dø av kreft, enn en kvinne. Vi ønsker å gjøre noe med denne forskjellen. Les mer om menn og kreft.

Vi trenger deg og din bedrift for å nå ut til flere menn. Som bedrift vil dere kunne kommunisere til deres egne ansatte og kunder på en måte som er treffsikker. Hovedmålet med kampanjene er å kommunisere fakta om kreft for å bidra til økt kunnskap. Sånn at flere tar tak i det og gjør noe med det.

Bidra ved å spre budskapet vårt. Eller bidra til arbeidet med menn og kreft ved å samle inn penger.

Derfor har vi en kunnskapsbank for menn, en mannekreftportal, der vi samler alt du trenger å vite om menn og kreft.

Hvordan bidra økonomisk

  • Donasjon ved salg av varer, produkter eller tjenester (for eksempel 20 prosent av salgssum)
  • Opprette en digital innsamling
  • Vipps til 2277
  • Gi en bedriftsgave
  • Kjøpe våre produkter

Kreftforeningen har lang tradisjon for å sette søkelys på menn og kreft i november. De tre siste årene har vi hatt Menn snakk om det, en åpenhetskampanje med målgruppen menn som har eller har hatt kreft – hvor vi har oppfordret til å snakke/være åpen.

Merker du en forandring – ikke glem det/gjem det, MENN gjør noe med det.

Bilde av mor og sønn som lager stjerne

Kreftforeningens juleaksjon

Aksjonen handler om å gi håp til kreftsyke i en tid som kan oppleves vanskelig. Bidra til livsviktig kreftforskning, slik at flere kan komme hjem til jul, nyttår og alle andre dager i året.

Ta kontakt

For generelle hevendelser eller spørsmål rundt støttespiller, ta kontakt på naeringsliv@kreftforeningen.no. Ønsker dere å prate om mulighetene rundt et større samarbeid, ta kontakt med en av våre partneransvarlige.

mann iført blå rutete skjorte.

Øystein Tamburstuen

Partneransvarlig

oystein.tamburstuen@kreftforeningen.no902 12 484

Mikkel Munthe-Kaas

Partneransvarlig

mikkel.munthe-kaas@kreftforeningen.no986 40 532

Var dette nyttig?