Kreftforeningens rettshjelp

Pasienter og pårørende kan få gratis veiledning og rettshjelp av Kreftforeningens advokater, advokatfullmektige og frivillige jurister.

Juristene våre kan blant annet besvare spørsmål du har om trygderettigheter fra NAV, forsikringer, arbeidsrett, pasientskadeerstatning eller pasientrettigheter. Vi har selvsagt taushetsplikt.

Når det gjelder saker på andre rettsområder gir vi råd og veiledning såfremt vi har nødvendig kompetanse.

Illustrasjonsbilde av kreftpasient og frivillig jurist

Få gratis rettshjelp

Trenger du juridisk råd og veiledning?

Dersom du har andre spørsmål om kreft kan du ta kontakt med Kreftforeningens rådgivningstjeneste, der du vil treffe spesialsykepleiere og sosionomer. Rådgivningstjenesten gir også råd og veiledning om kreft og arbeidsliv.

Oversikt over dine rettigheter

Finn informasjon om rettigheter innen behandling eller ventetider, pasientreiser, inntekt og økonomiske støtteordninger.

Er du jurist og vil bidra som frivillig?

Stadig flere ber om hjelp. Er du utdannet jurist og har kjennskap til pasientrettigheter og trygderett? Bli med og utgjør en forskjell!

10 vanlige spørsmål om rettigheter

Synes du det er vanskelig å få oversikt over rettighetene dine? Her er noen vanlige spørsmål Kreftforeningens rettshjelp mottar.